Érkezés - The Darkness II

Steam bekapcs, jöhet a mai adag.

Mai nap a szokásos 30 perc Smite-on kívül, jöhet valami teljesen új kipróbálása. A cél játék pedig a Darkness II névre hallgat. Hogy miért is pont ez? Legyek ma egy kis halloween hangulatban, mit ugye mi magyarok ebben is különcködünk, de jó szokásomhoz híven ez engem kicsit sem izgat :) Úgyhogy jöhet egy kis halloween-i szörny mészárlás. Eredményekről és teszt videókról hamarosan jelentkezem.  (pár óra)

 

...

 

Jöjjön is a rövid konklúzió pár óra játék után. A The Darkness II tipikusan hentelős játék kategóriába tudnám sorolni, akár a Painkiller szériát. Van benne a Max Panyeből is az időlassítás effekt, azt például elég furcsán adta le a játék, amikor egy mozgalmas tömeg gyilkolás közepett megáll az idő és várhatok. A játék menet tehát pörgős emiatt, ha billentyűzeten játszod, nem ártanak a polip tulajdonságok. Ahhoz, hogy egy szép és látványos támadást véghez vigyél közepes vagy nehéz nehézségi fokon, ahhoz kell gyakorlás. Vagy egy kontroller.

Története egy bosszú típusú indulás. Hősünk, elvesztette a szerelmét, majd a lábát egy ideig, mígnem ránk bízza életét, hogy szolgáljuk a sötétséget és a könyörtelen pusztítást. Na de milyen céllal ezt a pusztítást? Erre a kérdésre még nincs válaszom, a történt előre haladtával biztosan kiderül. Az első komolyabb ellenfelet egy épület bontó  gépezetet irányító megfélemlített személy jelenti. Nem nevezném nehéz harcnak, és idő igényesnek sem. Egyszerű megoldással végig vihető a küzdelem. Itt még szót kell ejtsek egy segítőről, akinek a belépője frappáns! Végig kísér utunkon, és utat mutat, továbbá irányíthatjuk is.



Talent rendszer: sokkal inkább a checkpoint rendszerre hasonlít, némi kiegészítéssel, hamar kifejleszthető fa struktúra, tehét ez inkább extra szórakozást és túlélést biztosít a játékban. Aki szeretne igazán nehéz küzdelmeket, ne  vásároljon a talent fából. 

Végezetül jöjjön a grafika, hangok és GUI. Tökéletesen meg vagyok elégedve sőt néhol felettébb túl teljesítettek a grafikusok. (lásd a lentebbi képen) Hang effektekkel bánhattak volna másképp, de a folyamatos félelmi sikolyok az ellenfelekben kárpótol mindenért. A GUI letisztult, kevés állapot jelző, azok sem zavaróak.

 

Összességében még egyetlen játék mechanikai elemet megemlítenék, a dupla fegyver viselést. Ahol a jobb és a bal egér gombok külön-külön használják a fegyvereket. Ez olyannyira meglepett hogy egy tárat csak azért lőttem el, hogy rá csodálkozzak, mennyire zseniális ötlet.